Alla inlägg under maj 2012

Av Anders Jaohansson - 8 maj 2012 17:43

Idag har jag varit med på en utflykt med Sommenbygdens folkhögskola vi åkte kl 10:00 ifrån skolan vi var 24 stycken på resan. Vi åkte mot ödesög och till Alvastra kloster rurin där fikade vi och jag tog massor av kort där. Efter fikat så åkte vi till Ellen Keys strand där fick vi en guidad tur synd bara att man inte fick ta kort inne i Ellen Keys hus det fanns mycket och kolla på inne i huset. Men utnaför huset fick man ta kort och jag tog en massa vackra kort. Efter Ellen Keys strand så besökte vi en konstnären Sören Brynielsson och han berättade om sina tavlor och jag tog även kort på hans vackra fina tavlor. När vi hade besökt Sören Brynielsson så åkte vi runt omberg det var en mycket vackert.Vi alslutade dagen med och äta på Östöta rasta jag åt Snitzell med potatisgratäng det var gott sen efter det så åkte vi hem till Tranås igen.



Ovido - Quiz & Flashcards